۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳

احمدی:

۱۲۰۰ شرکت در کشور مجوز دانش بنیان گرفتند

۱۲۰۰ شرکت در کشور مجوز دانش بنیان گرفتند

سمنان - معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دهه اول انقلاب مبنای کار دانشگاه ها تقويت، توسعه و تداوم فرآيند آموزش بود گفت: یک هزار و ۲۰۰ شرکت مجوز دانش بنیان گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه با بیان اینکه در دهه اول انقلاب مبنای کار دانشگاه ها تقویت، توسعه و تداوم فرآیند آموزش بود افزود: در دهه دوم نیز تفکر پژوهش محوری و توسعه فعالیت های پژوهشی مبنای کار قرار گرفت.

وی ضمن اظهار اینکه در دهه سوم انقلاب بحث توسعه پژوهش، علم و فناوری مطرح شد افزود: در دهه چهارم انقلاب اسلامی، در راستای تداوم نگرش قبلی بحث دانشگاه کارآفرین مبنا قرار گرفت و به مرحله ای رسیدیم که دانشگاه و علم صرفا برای آموزش و پژوهش نیست بلکه باید بتواند در حیات جاری جامعه و زندگی مردم و جوانان نقش آفرینی کند.

احمدی با اشاره به ابلاغ سیاست های علم و فناوری مقام معظم رهبری که بر ما تکلیف شده است تصریح کرد: در سال گذشته بحث اقتصاد مقاومتی را داشتیم و هم اکنون نیز قرار است بحث سیاست های نوآوری نیز به زودی ابلاغ شود.

سمنان

دولت اعتبار بسیار خوبی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته است

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر سیاست حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ شرکت در کشور مجوز دانش بنیان گرفتند.

احمدی افزود: امسال برای حمایت از این شرکت ها دولت اعتبار بسیار خوبی به صندوق شکوفایی و نوآوری اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اعتبار این صندوق در سال قبل هفت هزار میلیارد ریال بوده است گفت: امسال این رقم به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات به این شرکت ها گفت: بر سرعت دادن به اعطای تسهیلات نیز تاکید شده تا روش ها و فرآیند اعطای تسهیلات نیز بهبود یابد.

احمدی از تصویب قانون معافیت مالیاتی طرح ها و کارهای تحقیقاتی با کمک شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) خبر داد و اظهار داشت: برای شرکت ها و پروژه های تحقیقاتی نیز معافیت بیمه ای به تصویب رسید.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بخشنامه معافیت بیمه ای را ابلاغ کرده است و بستر کار تا حدودی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی فراهم و موانع نیز برطرف شده است.

تولید داروهای درمان سرطان پروستات

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از به بهره برداری رسیدن تعدادی طرح های تحقیقاتی از جمله تولید داروهای درمان سرطان پروستات و طرح های تجهیزاتی در استان های مختلف کشور خبر داد.

احمدی با اشاره به اینکه اعتبار و ظرفیت علمی بالایی در کشور وجود دارد گفت: از لحاظ اعتبار علمی و تولید مقاله رتبه اول منطقه را داریم و این به معنای توانمندی بالقوه نیروی انسانی ماست و از لحاظ کیفیت علم نیز رو به بهبود هستیم.

وی گفت: یک هزار مرکز پژوهشی، ۳۴ پارک علم و فناوری، حدود ۱۶۰ مرکز رشد، ۳۰۰ انجمن علمی و یک هزار مجله علمی داریم که جزو افتخارات کشورمان محسوب می شود اما این ظرفیت اقتضایش این است که در دنیای رقابتی بتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم و باید از ظرفیت هایمان حداکثر استفاده را در حوزه فناوری و پژوهش کنیم.

احمدی افزود: در دنیای پیچیده جدید و با سازوکارهای جدید، نیازمند مدیریت مدرن هستیم و باید حراست، فرهنگ، پژوهش، فناوری و مدیریت دانشگاه، دانش بنیان و مبتنی بر خلاقیت و تفکر نو باشد و باید توجه داشت که با تفکرات سنتی نمی توان حراست و امنیت داشت.

بهره برداری از سه طرح دانشگاه سمنان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز با اشاره به بهره برداری از سه طرح این دانشگاه گفت: این طرحها شامل پردیس علوم و فناوری دانشگاه سمنان به وسعت ۲۰ هکتار، ساختمان چند مستاجره شهید شهریاری و نمایشگاه و فن بازار شهید احمدی روشن بود که در مجموع با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع ایجاد شده است.

سیف الله سعدالدین گفت: در پردیس پارک علم و فناوری سمنان تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ متر فضای لازم ایجاد شده است.

وی گفت: علاوه بر سه  طرح افتتاحی امروز، طرح های کانون علوم نوین و نیز مرکز ارتقای مهارت و فناوری نیز در این پردیس در حال احداث است که پیشرفت خوبی دارند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: در مجموع برای ایجاد این پردیس ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

سعدالدین یادآور شد: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان حدود ۱۷۰ واحد فناور تحت پوشش دارد که شامل ۲۴ واحد فناور در پارک، ۱۲۰ واحد در مرکز رشد و ۳۰ واحد تحقیقاتی دانشگاهی است که برای به  فناوری رسیدن رساله های دکتری ایجاد شده اند.

به گفته وی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در مجموع تاکنون ۱۹۲ اختراع به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰۴ اختراع توسط واحدهای فناور و ۸۸ اختراع مربوط به اعضای هیات های علمی بوده است.

در آیین افتتاح این طرحها  جمعی از مسئولان، استادان و محققان و دانشجویان حضور داشتند.

کد خبر 2491632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha